söndag 26 juni 2016

min nya häst





Ibland kan det hända att jag längtar efter en ny ridhäst. 
En häst att kunna ta och rida ut en sväng trots att den kanske inte är riden på någon dag eller så. Att ta en tur i landskapet och kanske lasta den och sticka iväg till någon hästvänlig strandremsa eller till skogen.
Men sen kommer jag till det där med att jag faktiskt har slutat rida för ett antal år sedan. Livet har liksom fått andra värden. Mot bättre vetande kommer jag ibland på mig själv med att fundera över hur det skulle vara att än en gång ha en "ridbar" häst i stallet. Till och med har jag kommit på mig med att kolla på annonser.
Men, nu tror jag att jag funnit ett godtagbart alternativ. Den är snäll, lätt att lasta, ridbar, inga foderkostnader och hovslagare och veterinär är inte att bekymra sig över.
Den kanske inte är så vacker och saknar det mesta av personlighet. Att ta den till stranden eller skogen är ju helt otänkbart. Att ens berätta om den för någon frisk människa vore inte någon bra idé.
Jag avstår från häst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar