fredag 17 juni 2016

fredag igen....



Jag tänker på att om några få dagar har halva året gått. Midsommar, sen vänder det igen.

De flesta skolor har väl haft sin avslutning nu skulle jag tro, i vart fall är det så i vår kommun. Nu har barnen fått välbehövlig vila att samla krafter och energi till nästa skolår.



Semesterperioderna står för dörren eller har kanske till och med redan startat. Som det har längtats till både sommarlov och semester. Längtan efter sommarens resmål, när eller fjärran, har i många fall skruvat upp förväntningarna. Men tyvärr är det ju inte alla barn (eller vuxna) som har den möjligheten att kunna lämna sin vardagliga miljö. 





Vi har ingen semester.....det har man inte som pensionär. Att vara ledig hela tiden är faktiskt inte det samma som semester. Det saknas något att längta till på något vis.  



Mannen och jag ska inte göra någon utlandsresa i år. Vi har så mycket andra aktiviteter med våra husdjur att det inte fungerar att åka i år. Nu är det inte så att jag klagar... nää på inget vis. 
Mannen och jag har det så bra som vi kan önska


Vi kommer att göra dagsutflukter här på Österlen och Söderslätt.



Det finns så mycket fint och vackert i våra närmiljöer, vart vi än befinner oss. Det vackra finns precis runt knuten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar