onsdag 22 juni 2016

lika roligt då som nu




Jag har alltid gillat hästar.
Hästar har varit en del av mitt liv och min vardag så länge bakåt jag kan minnas. Att få förmånen att föda upp egna hästar har varit en dröm som verkligen gått i uppfyllelse. Till en början var det ridhästar som var mitt intresse för att på senare år ( minst 15 år bakåt i tiden) nästan enbart handla om fullblod.

Dessa två bilder är på en av mina stora favorithästar, Mydike, ett fullblodssto som verkligen visste vad hon ville. Tror jag har berättat om henne tidigare.




Bilderna är från 1981 alltså för 35 år sedan.
Trots att det gått så många år så kan jag minnas så många detaljer kring henne och hela den tiden.
Jag vet att både jag och mannen vid flera tillfällen sagt att vi ska sluta med hästar och bara göra andra roliga saker utan att känna oss bundna, men det är nog som alla säger ....det där med hästar är en livsstil och är om inte omöjligt så ganska svårt att göra sig kvitt. När jag tänker efter så vill jag nog inte vara kvitt mitt hästliv.
Dessa alla hästar har gett mig/oss så mycket. Så många minnen och historier att tänka till baka på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar