söndag 19 juni 2016

en vacker morgon



I natt har jag sovit bättre, ingen huvudvärk och känner mig pigg och utvilad. Sköönt!
Nåja, dagen igår blev ju inte så illa ändå som befarades när jag klev ur sängen. Det blev faktiskt gjort en hel del här hemma. 
Efter vanliga morgonturen med hundarna gick jag till tvättstugan och fick undan en hel del stryktvätt. Ja, inte för att jag tycker att stryka är så värst tråkigt men ibland blir det bara inte gjort.




Sen körde mannen och jag iväg till trädgårdsmästeriet, ja det blev faktiskt till två stycken. Vi var i så god tid till första att de inte ens hade öppnat än (öppnar 10.00)
Vi fick bara delvis uträttat vårt ärende så det blir väl fler besök.


En förmiddagsfika, lite plock och så bestämde vi oss för att sticka till stranden med hundarna. Det blåste en del men det var en varm vind och vattnet var ganska varmt. Till och med Charley tyckte det var värt att bege sig ut för att kolla upp vad som kunde finnas.

Frank ville visst inte vara med på bild denna gång.

På vägen hem stannade vi till och köpte jordgubbar i ett stånd vid vägkanten.



Till middag denna dag serverades stekt sill (strömming), nypotatis och lite tillbehör. Det smakade gudomligt gott.
Ännu var dagen ung och det fanns tid till både soffhäng framför TV:n och försvinna bort i en bra bok. 
Vi avslutade dagen med Morden i midsommer, jordgubbar och lite chips.
Så kan man ha det en vanlig lördag på landet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar