lördag 4 februari 2017

en dag att drömma sig bort



Jag kikar ut genom fönstret och ser bara regn, rusk och grå himmel. Jag längtar bort. Tänk vad härligt om det såg ut som på bilden ovan när man tittade ut genom sovrumsfönstret, då skulle i vart fall jag vara glad.



Vi har bott på det här familjeägda hotellet i Side några gånger och det har passat oss bra. Tyvärr har standarden blivit åsidosatt de senaste åren.



Familjärt, mindre hotellbyggnader med en lummig parkliknande trädgård. 



Att en dag som denna längta till havet och stranden är inte svårt att förstå. Att ta plats på stranden och kunna vända den stekande solen ryggen är något jag enkelt skulle byta till mig idag.



Att kunna få fotvård på stranden är ju helt underbart. Dock ser fotterapeuten något orolig och ängslig ut inför uppgiften (inte mina fötter). Undrar vad han tänker. Kommer han att anta utmaningen eller....
Jodå, skam den som ger sig och resultatet blev visst bra har jag hört från ägaren av fötterna.




Hemma i hotellträdgården kan man plocka sig en banan, apelsin eller fikon om suget skulle smyga på.

Är det konstigt att man längta bort........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar