onsdag 22 februari 2017

2001



För sexton år sedan föddes denna lille krabat.
Hans mamma var väl inte den mjukaste att ha att göra med. Att gå in i hennes box gjorde man bara inte. Hon blev skogs tokig när någon kom in på hennes revir.
Ett undantag dock, är hon skulle föla. Då gnäggade hon vänligt och jag blev insläppt utan krångel. Denna vänlighet varade bara just under själva fölningen, sen var allt som vanligt igen. Det gällde att ha en snabb reträttväg ut ur boxen.


Killen som föddes den här dagen i mars år 2001 var en stor och härlig individ, han fick namnet Time To Talk.


Han var snabbt uppe på benen och vaktades minutsiöst av sin mamma Little Fighter eller "Arga Alva" som hon kallades till vardags


Ingen av hästarna finns kvar hos oss, kanske inte ens i livet men minnet finns kvar.
Time To Talk minns jag inte för hans prestationer utan mer för att han kostade mig åtta månaders sjukskrivning när han som knappa året drog allt för hårt i min arm.
Han var ganska besvärlig som unghäst, ja faktiskt redan som föl utmärkte han sig med stark vilja.

Nu när jag ser i backspegeln och minns är det flera/många hästar som visat stor personlighet. Det är sant att alla individer har en alldeles egen personlighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar