fredag 10 februari 2017

matgäster i trädgården



I dag är det en fantastisk fin vinterdag, sol, knastrande snö,vindstilla och några få minusgrader alltså precis så jag vill ha en fin vinterdag.
Hästarna gillar att springa runt i snön och hundarna njuter av att kunna rulla runt i en snödriva. Det är visst bara katterna som inte uppskattar väderleken.

Våra småfåglar klänger sig fast vid matställena och verkar njuta av den serverade maten. Mysigt att sitta innanför köksfönstret och se när fågelrestaurangens gäster kommer och går (läs flyger) till dukat bord.




Just idag vid detta tillfälle var där bara en fågel men det är ju trots allt ganska lätt för fåglarna att hitta mat lite var stans just nu



Jag har också hunnit med att vara in om till frissan för en klippning idag. Ja, vad ska man säga..... visst behövdes det klippas men jag vill nog påstå att det blev lite väl mycket. Inte många hårstrån kvar. Det enda positiva är väl att jag troligen inte behöver kamma mig på flera veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar