lördag 11 februari 2017

så vill jag ha det


Solen skiner från en vinterblå himmel,snön gnistrar under skorna på vår tidiga hundpromenad och det är endast några få minusgrader men det är kallt. Jo, det är kallt. 
Dubbla tröjor, tjocka strumpor, vantar, mössa och halssjal och så solglasögon för ljuset är ganska skarpt denna morgon och jag vill helst slippa framkalla migrän.
Det är så här en bra vinterdag ska se ut om du frågar mig men ändå, jag skulle kunna tänka mig ett kortare miljöombyte. Kanske en eller två veckor på en solig och varm plats.

Varför inte till Grekland där denne kypare lätt skulle få servera mig dagens frukost....



 Glatt humör, god mat och fokus på deras gäster....


Allt under överinseende från hans chef Isac och tillika restaurangägare.

Eller kanske en enklare frukost i vår lägenhet. Kan ju också vara trevligt att äta på sin egen balkong en tidig morgon innan värmen blir för svår.



Efter maten tar säkert Anna hand om disken.......


Anna kan nu koppla av en stund innan det är dags för stranden........

Jo, så skulle jag kunna ha det nu, men verkligheten ser annorlunda ut. Det blir till att plumsa runt i snödrivorna här hemma ett tag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar