torsdag 2 februari 2017

hopp om ännu en tävlingssäsong



Februari är här. Sakta men säkert går vi mot en ny tävlingssäsong och nya resor över Öresundsbron. Tänk, jag längtar nog lite dit ändå.
Just nu är det mörkt, grått och aningen trist men vid horisonten ser vi ljuset.
Som ett gammalt ordspråk säger, man ska inte gå över ån efter vatten och visst har vi fina tävlingsdagar här i Sverige, men det är ändå något speciellt att lasta hästbussen och fara över bron.
Det är på något vis både tävling på högsta allvar och en trevlig picknick med nära och kära.



Idag har jag också sorterat och kastat bort bland några av mina krukväxter/blommor som jag egentligen inte förstår varför så många (mig inberäknad ) gillar så mycket. Blomman är orchide som visst är så underbar och ljuvlig det bara går när den blommar i full kraft.....men där emellan. Fula rötter och torra stänglar och så några oansenliga blad.  Nu kan det ju förstås hända att felet ligger hos mig och inte hos blomman,men nää nu har jag tröttnat, de åker ut en efter en.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar