torsdag 23 februari 2017

ibland vill man bara inte


Någon som inte vill vara med på bild.
ja så är det ju, vissa dagar är inte lika kul. Ibland vill man kanske bara dra täcket över huvudet och somna om.

Nu är det väl inte så att jag drabbats av någon depression eller ångest, med ful respekt för de som drabbats , men just idag är jag lite utanför min comfort zon. Kan liksom inte bestämma mig för om det är ute eller inneväder idag.
Imorse när mannen och jag tog hundarna på sin dagliga morgontur var det ett fantastiskt väder, nästan vårlikt. Då var det helt klart ute väder. Nu känns det som det förändras en aning, till det sämre och går mot ett mer inneväder. När det är inneväder vill jag gärna vara lite effektiv och få undan lite i hemmet, men energin tycks inte infinna sig idag.
Jag skulle behöva både tvätta, renbädda, städa övervåningen och gärna baka lite också, men det kommer liksom inte till skott.
Nä, det går nog inte att sticka huvudet i sanden (ordspråk) längre. Nu ska här sättas fart.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar