lördag 29 juli 2017

hemmadag






Idag blir det en hemmadag. Hemmet behöver omvårdnad. Det blir en stund i tvättstugan där tiden verkligen tycks stått still.
Så hörde jag idag från en god vän som befinner sig på en av våra stora öar att man bara väntar och väntar på lite regn. Tänkte vi kunde erbjuda lite.


En av mina favoritblommor i trädgården är Stockrosor. Stora, ståtliga  och rikligt med blommor i så många färger och nyanser. Just denna sommar kan jag tycka att de kommit lite på skam. Flera av våra stänglar hänger med huvudet och ser aningen trötta och hängiga ut. Kanske lite som jag själv känner mig.
Jag är trött på att slappa nu. Nu vill jag ha lite action.



Kanske det inte är så mycket action men det blev i vart fall en uppfriskande promenad med hundarna i förmiddags. Alltid lika trevligt att vara i Svaneholms miljö. En leasa för själen.



Nu blir det på med hörlurana och en stund med 
"Släke" boken jag just nu lyssnar på. Hyffsat bra. Den duger i vart fall. 
Utanför fortsätter regnet att falla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar