lördag 1 juli 2017

jag vill stoppa tiden.....


Hittade den här söta bilden idag.
Det var på den tiden när barnbarnen ville sova över hos farmor och farfar. Nu är de stora och nästan vuxna. Jo, den äldsta flicka är nu nitton år, har tagit studenten och har fått jobb. Lillflickan är snart fjorton år och mitt i tonårs-åren. Nu gäller inte sova över hos mor och farföräldrar nu är det kompisar, datorer och annat som gäller.
Det är svårt att fatta att tiden går så snabbt.
Det gäller att ta tillvara varje stund.

Nyss var det midsommar och nu känns det som det är höst. Regn och regn, men trots hot om både skyfall, blåst och åska har det varit ganska ok. Ingen översvämning så evakuering beövdes inte. Ingen åska så jag slapp tillbringa långa stunder inlåst på gästtoaletten. Blåsten däremot for runt husknuten som en vilde. Grenar, blad och buskar spreds över gräsmattorna hos oss, men det kunde som sagt blivit betydligt värre.  


Regnet fortsättag.er idag och jag min stackare ska stå på marknad idag och informera om våran förening SKPF.
Hoppas på lite uppehållsväder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar