tisdag 25 juli 2017

en oslipad diamant




Sommaren fortsätter att vara nyckfull. Eller, kanske inte. Det är nog mera så att det är ganska förutsägbart när man kliver upp på morgonen vilket väder som kommer att passera under dagen. Regn, blåst och lite halvkyligt. Ostadigt med andra ord.
detta kan inte hindra mannen och mig från att ge oss ut på lite kortare turer. Fika turer som en del kallar det.

Här bakom denna lummiga grönska döljer sig en för mig (oss) oslipad diamant. Fast vi inte bor så väsrst långt härifrån har vi inte tidigare varit här. Idag blev det av.

Inne i sandskogen ligger denna vackra vackra byggnad. Här serveras fika av de mest skilda slag. Allt från en enkel glass till en rejäl middag med rättigheter och så naturligtvis deras berömda varma wienerbröd.


Ett stort rejält frasigt wienerbröd som smakade så pass att mannen beställde ytterligare ett till sig. Gott kaffe och för min del te sköljde vi ner med.

Trots att det var tidigt på dagen var det mycket folk.
De gamla borden och de gamla stolarna blev snart upptagna. Det andas massor av atmosfär.

Till och med en gammal jukebox fanns. Vet förstås inte om den fungerar men den prydde sin plats och miljön.

Som jag nämde tidigare kan man även bli serverad mat, både dagtid och kvällstid. Maten såg god ut och var hemlagad. Kanske blir det en lunch här nästa gång.

Idag var inte vädret det bästa för uteservering och de flesta platserna stod tomma och väntade på uppehållsväder och en gnutta sol.
Även mannen och jag väntar på sol, men vänta får vi fortsätta att göra här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar