onsdag 22 november 2017

en dröm




Drömmen om en hyffsad travare har väl funnits hos oss en gång. Kanske trodde vi att Carmencita Dream var just den drömmen. Söt, gullig, charmig, snäll och ja, nästan allt du vill men INTE någon duktig travare. Att kunna trav snabbt och felfritt i 300 m. gör ingen till en hyffsad travare. Vi tyckte om henne ändå men fick flytta vidare till ett hem där ridning mer stod i fokus.
Dagen idag ska väl inte handla så värst mycket om hästar. Inget väder ens för Daddy att gå ut i. Regn och blåst inte högprioriterat i hans värld.

Det blir till att skicka iväg mannen upp på vinden. Lådorna med adventsljusstakarna ska tas ner. Nä, jag vet att det inte är advent ännu men finns de inne i huset kan jag börja stöka lite när andan faller på.
Affärerna är nu fyllda av allt julpynt. Kulor, tomtar, plastgranar, julgransmattor, dukar, lampor, ljus och sladdar för att bara nämna något. Känner mig nästan redan trött på det hela. Är nog ingen julmänniska.
Kan tycka det är ok med lite adventsljus sen blir det lätt för mycket för min smak.
Just nu känner jag tydligt att det är dags för morgonens cup of tea och lite knäckebröd.
Ha en fin dag. 
Kläder efter väder!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar