torsdag 23 november 2017

mode för alla....eller




Härom veckan for jag in till stan för att köpa mig ett par nya byxor. Jeans tänkte jag. Jeans är populärt, snyggt och praktiskt och finns ju i en mängd utförande, färger och former. Bara att välja.

I affären hittade jag mycket riktigt ett rikligt sortiment, men storlek var svårare att finna. Om man nu ser ut som jag kanske man behöver lite vägledning.  
Frågade den vänliga expediten om hjälp. Hon hämtade, kom tillbaks och räckte mig ett par snygga byxor.
Jag höll upp, tittade och begrundade. Men kära....tror hon jag har storkben??
Expediten såg på min bekymrade min och sa....de är lite elastiska. Här sa hon ett sant ord LITE.
Det räcker inte med att byxorna når om midjan och går att stänga. För att nå upp dit måste de först passera en viss sträcka ben. Redan vid fotknölarna uppstod problem. 

Det blev ingen affär. Jag lämnade affären med 500 kronor i behåll men utan nya byxor.

Om jag någonsin fått på mig byxorna skulle jag med största sannolikhet känt mig mer som en röntgenbild än en moderiktigt klädd kvinna i övre medelåldern.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar