onsdag 29 november 2017

ljuv musik




Hästen på den 36 år gamla bilden är på halvblodshästen Cello. Hingst två år på bilden.
Snäll, men som många hingstar aningen kaxig och självgod. Hästskötare på den tiden hette Carina och hade inte alltid så lätt att sköta om den här ungdomen. Detta till trots tror jag mig minnas att Carina gillade Cello väldigt mycket.
Precis som för instrumentet med samma namn var det en fördel med ett ordentligt knäslut. Vid inridningen fick man allt försöka hålla sig så still som möjligt och hålla om. Minns att mannen min vid ett tillfälle for rakt genom staketet med honom när jag bett om hjälp för att jag behövde lite avlastning. 
För övrigt var hästen varm och go och oftast en gentlemann. 
Efter inridningsperioden blev han en riktigt fin individ som man verkligen kunde lite på. Gick över allt. Hoppade hyffsat och hade godkända gångarter.
En fin individ som jag gillade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar