fredag 10 november 2017

Mårtens afton




Svårt med ett liv efter denna dag om man är en gås.
Nu är inte "lilla gubben" som är på bilden en gås men det slutade trots detta illa för honom.

Hos oss kommer det inte serveras gås denna helg. Det blir lite mer anspråkslösa måltider för vår del. Kanske inte mindre goda även om jag nu älskar stekt går med de flesa tillbehören förutom svartsoppa. Svartsoppa är äckligt enlig min åsikt.
Denna fredag är vi bjudna på mat hos vänner, tror det blir någon fågel faktiskt. Gissar på kyckling. Älskar kyckling.

Så är det så att jag känner mig lite låg...kanske någon förkylning på gång. I värsta fall en killförkylning. Förkylning i alla former vill jag undvika eftersom det är dags för den årliga kostnadsfria injektionen för oss övervuxna i morgon.

Nog om detta nu. Dags för andra frukost.
Tjingeling!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar