tisdag 14 november 2017

sopplunch sen ostkaka


Som traditionen bjuder har jag tillsammans med vår förenings medlemmar avnjutit en god gulaschsoppa med diverse goda tillbehör idag. Det blev en varm och trevlig sammankomst det dåliga vädret till trots. Men, nog är det just en sådan här regnig dag som det smakar extra gott med en rykande het gulaschsoppa. 
Vi avslutade INTE med ostkaka utan det blev kladdkaka med grädde till kaffet. Inte illa det heller.

Mannen får ostkaka här hemma ikväll. Jag vet att han gillar. Det är ju faktiskt ostkakans dag idag. Jag själv ska kanske vara lite återhållsam med dessa godsaker. Har varit hos dietist idag och fått en del förhållningsregler. Imorgon väntar glocosbelastnings-test för att avgöra om det kan vara så att en diabetes är på antågande. Håller alla tummar hårt för att så inte är fallet.
Som om detta inte skulle vara nog och räcka så har jag bitit sönder en tand. På ett pop-corn!!
Nu väntar tandläkarbesök om en dryg vecka. Fram till dess får det ivärsta fall bli värktabletter. 
Nu väntar soffhörnan för min del. Det tar på en gammal kropp att hålla igång en hel dag-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar