tisdag 28 november 2017

återfallsförbrytare



Nää, jag tycker inte det är så farligt. Inget olagligt alls, men kanske olämpligt. Det hände igår när jag skulle prova ut en mer passande utrustning på pållen. Då föll jag för freselsen. Frestelsen att åter ta upp ridningen. 
Sagt och gjort. Ut med pållen och upp med tanten.
Nu var jag helt ensam hemma så det fanns ingen hjälp att tillgå för att t.ex stödja sadeln då jag klev upp. Som befarat kasade sadeln betänkligt men jag valde att rätta till det hela när jag kommit upp.
Nu blev det väl ingen ridning i rätt bemärkelse. Det blev ca 15 minuter i skritt runt gården, men alltid något. Jag fick i vart fall bekräftat att jag gillar ridning. Detta kan i och för sig få oanade konsekvenser. 
Mannen var inte lika spudlande och euforisk som jag över min "ridning". Att sitta upp på den hästen efter så långt uppehåll, med regn och blåst som största hotet och utan rätt utrustning ( hjälm saknades på mitt huvud) och ensam hemma var inte så genomtänkt enligt honom. Håller nog med! Men mest rädd var han nog över att detta kunde sluta illa ( ny ridhäst kanske).


Jag tyckte i vart fall det var kul och kändes bra.
Hästen däremot var troligen av annan uppfattning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar