tisdag 23 juli 2019

kanske är det värmen...




Mitt huvud är tungt och orkeslöst. Det bankar oavbrutet. Värktabletterna har bara delvis effekt. Kalla, våta handdukar på pannan och slutligen migränmask direkt från frysen. Så har jag det idag. Kanske, eller troligen, är det värmen som gör sig påmind.
Jag ligger där på soffan i vardagsrummet och mitt huvud fylls av tankar. Av minnen. Denna gång är det minnen från vår tid i Skurup. Jag ser nu vår "gamla" gård och påminns om allt kul vi haft där. Djur och människor i en enda röra. Vissa bilder ser jag lite suddigare än andra. Vi trivdes verkligen i Skurup men som jag sagt tidigare så har ju var sak sin tid. Så även med boende.
Mannen och jag hade planer på en tur till havet i dag, men de kom om intet. Men, havet ligger ju kvar och än finns det förhoppningsvis några fler dagar att hinna med detta på.
Jag är trött och kommer nu att återgå till soffan och med största säkerhet sova en hel del timmar.
Ni andra får ha en fin dag denna underbara sommardag. 
Ta tillvara sommaren, den är här bara på en kort visit.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar