lördag 13 juli 2019

sommarens mitt


Tänk att om en månad är sommaren slut och hösten börjar. Ja, nu pratar jag naturligtvis om vad som sägs i almanackan. Hösten kan ju mycket väl va sommarlik och vacker men faktum kvarstår.

Imorse tyckte jag att det var aningen svalt. Inte kallt eller kyligt men just svalt. Kände inte helt naturligt vilka kläder som skulle passa denna dag.

Dagens blogg får bli på temat tre lika....

Bild 1 Jeans



Även om det kändes mindre varmt i morse var ganska klar över att jeans skulle det inte bli. Jeansen får vänta i garderoben ännu ett tag. Hoppas länge.

Bild 2 Jordnötter



Efter att mannen och jag varit en tur till loppis blev det lite jordnötter och en kall dricka på altanen. Jag är egentligen inte så förtjust i dessa nötter men kan inte heller låta bli att äta av dom. Får faktiskt lite ont i magen, men lär visst aldrig.

Bild 3 Jordgubbar



Jordgubbssäsongen går mot sitt slut. Tror det är sista gubbarna för i år. Även med dessa sommarens höjdpunkter är det så att mitt intresse har svalnat med åren. Numera äter jag dessa med mer måtta än tidigare.

Senare idag ska mannen och jag iväg på grillat. Ska bli trevligt och gott. Ser fram emot detta..

Kanske hörs vi imorgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar