torsdag 4 juli 2019

sommarmarknaderna har börjat





Hörby igår. Som vanligt var Anna och jag på plats.
Vädret perfekt och det tycktes va en extra fin marknad detta år. Först naturligtvis frukost. Stor räkmacka och en kopp te. Lovar att till och med jag blev mätt.


Som vanligt blir det köp av en del onödiga och framför allt oväntade saker. För min del blev det ett par sandaler som fick följa med hem. Detta fanns inte i min plan, men med hem följde de.


Vad är väl en marknadsdag utan go´fika? Inget!
Därför, naturligtvis.... för min del blev det mandelkaka och en , som caféet kallar den, en "dansk". Har hört av en danska att den visst i Danmark heter "Köpenhamnare". Vad vet jag och det kvittar, för god är den.


Kvällen avslutades på allra bästa sätt.
Underhållning i vår lokala park där barnbarnet och en annan tjej sjöng till ackompanjemang av sina kolleger från musikgruppen. Det blev så bra och vi är så stolta. Tyvärr glömdes kameran hemma men minnet finns för alltid i mitt sinne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar