torsdag 11 juli 2019

märkligt....igen


Även om solen skiner och värmen steker finns det ändå saker som måste, eller bör, fixas i hushållet.
Inte så sällan händer det att vatten rinner ut från vårt kylskåp, ner på köksgolvet och stör den allmänna ordningen. Förutom att det ser illa ut gör det också att hunden trampar i det blöta och sen obehindrat vandrar vidare i huset. 
Idag hände det igen. Det är då bara till att plocka undan i kylen, för oftast är det så att det beror på en allt för överfull kyl. Grönsakslådan åkte ut och det stod, som det brukar, en mindre sjö där inunder.
Där långt inne i i hörn i den mycket våta kylen fann jag denna..... en svamp, en champinjon. Jag lovar det är bra länge sedan jag hade någon champinjon i kylen. Men, här låg den nu. Jag fann den liggandes på rygg. Helt torr och skrynklig. Måste medge att den gav ett minst sagt märkligt intryck .


Att se den där svampen ligga där fullständigt torr i ett blött kylskåp gav en bizzar känsla. Lite spökligt.


Inte trodde jag man kunde torka svamp i en fuktig och blöt kyl.
Vikten på svampen var ungefär som ett litet frimärke.  Innanmätet förtorkat och hela svampen kändes som papper.
Jag vet inte vad ni tycker men jag tyckte i vart fall det var märkligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar