lördag 28 december 2019

det går mot slutet......





Nu vinkar vi hej då till filttomten för detta år.

Året 2019 börjar sina ut.
Almanackan visar plötsligt att det endast är 4 dagar kvar på detta nådens år.
Har det varit ett bra år? Ja, jag ska väl inte klaga. Kunde varit bättre på sina håll men kunde också varit betydligt sämre över hela. Alltså Jag är nöjd.
Livet är ju en snårig stig.

Någon ny julbok har jag inte fått, men får kanske plocka fram någon av mina olästa böcker. Känner ibland ett behov av att läsa. Läser gärna ljudböcker men pappersbok är ju inte heller fel. Det blir liksom en helt annan känsla.



Mannen har lurats iväg till storstaden idag. Besök på loppis ska det bli (till mannens stora sorg). Själv ÄLSKAR jag loppisar, second hand  och auktioner. Då blir det spring i benen på den gamla.
mannen verkade dock nöjd med att det inköptes lite fikabröd till kvällen. Inte vilket fikabröd som helst, utan SEMLOR.



Det blev inte mycket till fynd denna lördag. En stor ytterkruka va vad jag behövde och som jag hittade.
Först gör vi av med en massa prylar, sen springer vi iväg och köper nya!?



Min aralia har visst fått en massa rötter och behöver större boställe.  Synd den ska dö av trångboddhet. Därav inköpet av kruka.


Väl hemma igen blev det en mellanfika, eller mellanfrukost om ni så vill. Det blev vars två rejäla mackor med kalkonkött på. Mannens kröntes dessutom av lite rödbetssallad. Till detta en kopp varm o´boy. Satt bra så här dags på dagen.


Om ni vill är ni välkomna till min blogg även i morgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar