söndag 22 december 2019

mot ljusare tider


Sista ljuset är tänt för denna gång. Adventsstaken kommer att plockas undan och ersättas med annan/andra ljusstakar, för levande ljus vill vi ha till jul.
Vi har nu passerat årets mörkaste dygn, det är idag "svartsöndag" men är nu äntligen påväg mot ljuset. Känner mig upprymd av tanken.
Men..varje dag är en dyrbar gåva, som det står i psalmen.

Tv4, 7 och 12 är åter sebara för oss med ComHem. Bra. Ja, inte för att saknaden varit allt för stor men nu är väl ordningen återställd.

Det kommer bli en hel dag framför datorn idag, det känner jag på mig. Inte för jag vet hur det gått till men nu med en gång går det inte att föra över bilder till mitt bildbibliotek???? Detta är en sak jag gjort hundratals, kanske tusentals gånger men nu går det inte. Fel typ av fil får jag till svar. Konstigt!!
Det är nu jag saknar lite tålamod. Min frustration är stor och pulsen rusar stundtals gärna upp.
Även mannen har gått bet på uppgiften.

Nu drar jag mig tillbaka för idag. Är på gansja dåligt humör nu så det är nog lika så bra,
Ha en fin söndag. 
I morgon blir det som vanligt historia





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar