torsdag 5 december 2019

pensionärsmorgon



Att va pensionär innebär (oftast) att man kan bestämma själv över sin dag. Jag bestämde vid 06.30 i morse att det va dags att leta reda på formarna till mandelmusslor, tvätta dem noga, ställa in dem i svag ugnsvärme för att torka och så smörja de samme. Nu står de i uterummet och väntar på att bli använda.

Jag bestämde mig också för att göra degen till mandelmusslorna. Utan deg inga musslor naturligtvis.

Sen bestämde jag mig för att sortera, vika och lägga in lite nytvättad tvätt i skåp och lådor.

Därefter bestämde jag mig för att gå med mannen och hunden på morgonrundan med hunden. 

Nu har jag bestämt mig för att försöka få till några rader på bloggen. Det blir kanske inte det lättaste.

Jag har också bestämt att det ska hållas möte med valberedningen i föreningen i dag vid lunchtid.

Jag så slutligen bestämt att göra som jag vill med mina egna foto/bilder, därför blev fotot av min amaryllis som ovan..

Att vara pensionär innebär att det finns en massa minne, erfarenhet och kunskap att ta till när så behövs, eller som ordspråket säger "gammal är äldst"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar