fredag 27 december 2019

bästa stunden





För mig är bästa stunden på dagen, den stund då jag tidigt i min ensamhet sitter vid köksbordet och intar dagens första frukost/måltid. Blickar ut genom fönstret för att se att de flesta radhusen ännu saknar ljus från fönstren. Inte många uppe. Särskilt inte nu när barnen är jullediga och många föräldrar likaså.
Här sitter jag i egna tankar och filosoferar kring vad dagen kan tänkas ha att erbjuda. Här inser jag hur bra jag har det som får vakna varje morgon och uppleva dagen gry.


Ibland är mina ögon så pass skärpta att det går att lösa några ord i mitt korsord. Då är det ren lycka.

Snart är det dags för besök på ögonkliniken, då kanske jag får besked på varför mina ögon trots operation blivit sämre. 

Ja, nu är väl julen officiellt över för denna gång. Vanlig vardag igen och nya tag inför nästa storhelg. Nyår! För min/vår del är nyårsfirandet allt för överdimensionerat. Hos oss blir det en enkel måltid, lite gott och kanske har vi somnat innan tolvslaget, vem vet. 

I morgon finns jag här igen (helt statistiskt alltså) då är du välkommen hit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar