söndag 29 december 2019





Årets sista söndag. Det är mycket av "sista" nu. Allt har ett slut och snart finns det också en början, en start.
Det går mot slutet för den vita vackra amaryllisen också. Idag blev den avskuren från sin lök. Än får den pryda köksbordet ännu någon dag innan det oundvikliga avskedet.

Söndag, ja vad går väl upp mot en söndag? Inga måsten och bara slöa framför TV:n?? Nää, så tycker inte jag.  Jag vågar nog påstå att jag avskyr söndagar. Vet inte varför men det känns liksom som världen utanför stannar upp. Nu vet jag ju att det är stor skillnad för de som yrkesarbetar under veckan men jag menar för mig, mig personligen är söndagar trista.

Denna söndag har tänjt ordentligt på mitt tålamod. Ja, inte söndagen i sig, mer datorn. Det går ta mig tusan inte att ladda upp en bild. Förstår inte vart felet ligger. Datorn har jag kollat upp (så mycket jag kan), alla onödiga filer borta, internet/wifi fungerar så där. Jag känner mig trött och irriterad. Nu lämnar jag detta skitet för idag. 
Om datorn vill kanske vi syns här på bloggen imorgon. Lovar dock inget.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar