onsdag 18 december 2019





Beror det på julstressen eller är det dags för mig att lägga ner bloggen? Tycker mig märka av dalande besökare. Är jag för tråkig eller håller jag inte måttet som samhällsdebatör? Nää, jag vet inte.
Samhällsdebatter är det så många andra som ägnar sig åt så det behövs inte fler. Humorskribenter finns det en uppsjö duktiga talanger och etablerade. Men endast EN som skildrar MIN  vardag och MITT liv och det är just JAG. Bloggen skriver jag också just för MIG själv, så därför fortsätter jag med eller utan läsare.

Även denna natt har jag sovit dåligt. Drömmar och oro. Även om drömmarna oftast är både roliga och mysiga så stör de min sömn. Mina tabletter mot bättre sömnkvalité tycks inte hjälpa. Det goda dessa tidiga morgnar för med sig är ju att jag får gjort lite nytta som kanske annars skulle blivit liggande och väntat. Denna morgon blev det en maskin tvätt, sortering av tvätt från igår, strukit, delat medicner åt mannen, säkerhetskopierat tre månaders bloggande och nu är jag här med dagens blogg.


Man kan kanske säga att vi nu är inne på upploppet mot julen. Mycket som borde (eller önskades) göras men som jag valt att skippa.
Vi har även valt bort den tradionella julmaten med skinka, prinskorv och köttbullar mot den kanske mer internationella måltiden med kalkon. Detta utesluter inte att det finns skinka (och övrigt) hemma dessa dagar. Skinka (skinkor) är inhandlade, tillagade och provsmakade. 

Kakans dag är det idag. Vilken kaka? Går det bra med vilken som?


Detta var ett försök för något år sedan att baka mandelkubb. Resultatet så där, fast smaken satt.

Vad ni än tycker så kommer jag förmodligen tillbaka hit i morgon. Gör du?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar