tisdag 31 december 2019

årets sista dag



Så har det gått ännu ett år.
Jag försöker minnas lite från året som gått.

Resume över året som gått? Ja, jag vet inte.
Det tråkiga och ledsamma var att vår älskade Charlie fick lämna oss, åldern tog ut sin rätt. 14 år blev han.
Vår fina häst Icecross fick sluta sina dagar en sommardag, efter ännu en svår skada. Endast 4 år gammal.
Själv blev jag starropererad, som visst inte blev helt perfekt. Nya läkarbesök väntar.

Det positiva och glädjande var att barnbarnet Rebecca lyckligt kom hem efter en turbulent vistelse i USA.
Samma barnbarn fick snart efter hemkomst både fast jobb och lägenhet, (förstahandskontrakt)
Barnbarnet Julia fick sitt moppekörkort och en fin moppe av sina föräldrar.
Dessutom kom hon in på sin drömutbildning.


Sen har naturligtvis en massa både positiva och negativa saker hänt, precis som livet är.
Inget övrigt sticker ut faktiskt. Får väl va nöjd med det.

Om jag ska ge några nyårslöften då? Inte särskilt troligt. Håller dom ändå inte.
Ska väl försöka va så "vanlig", social och trevlig som det bara går. Snäll mot mina medmänniskor så kanske de är snälla mot mig. Vissa saker borde jag bli bättre på, men det behåller jag för mig själv.


Igår kväll gick jag och la mig UTAN att sätta på TV:n och vet ni, jag tror jag sovit bättre. Ja, ni alla har rätt. Man ska inte ha TV i sovrummet, men det har vi. Jag gillar somna till TV:n.
Vaknade lite stel kroppen och beslöt att det ändå var dags att kliva upp.
Te, vatten och en knäckis, precis som vanligt sen var ordningen återställd.

Termometern visa plus åtta grader, enligt prognosen ska det bli en stor sol hela dagen. Inte särskilt vinteraktigt. Inte är jag den att klaga, men ändå. Ur led är tiden!

Om man ska blicka in i framtiden ( dagen) ser det bra ut. Väntar lite gäster i kväll och det kommer bli en fin och lugn nyårsafton. 

Nästa år är ni välkomna hit till bloggen. Jag väntar här med några ord om livet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar