måndag 24 mars 2014

andra gången på en vecka



Två gånger på bara en vecka har jag nu besökt varuhus som jag normalt inte besöker. Inte om jag kan undvika.

Nä nä nä jag gillar verkligen inte dessa två varuhus.
Förra veckan besökte jag "det gula varuhuset" dvs Gekås i Ullared. Jo, så är det. Jag tog mod till mig och begav mig dit. Inte för att jag skulle köpa så mycket men något kunde jag väl hitta.
Nu hade jag trevligt sällskap och på det hela blev det en riktigt mysig dag men jag gillar fortfarande inte Gekås.

Så idag var det dags igen. Nää inte Gekås i Ullared. Nä nu var det det blå-gula varuhuset, Ikea, som fick mig som gäst/kund.
Jag hade bestämt mig sen länge för att försöka hitta några nya fräscha stolsdynor så ett besök på Ikea planerades in. Jag har väntat i det längsta men idag var det dags. Stolarna behövde nya dynor.

Om Ikea finns det en hel del att säga.
Att ta sig fram på Ikea är mer jobbigt än ett ordentligt pass på Friskis och svettis. 
Undrar hur många kilometer jag sprungit gång upp och gång ner för att hitta dit jag skulle. Det krävs både tålamod och kondition för att handla där. Affärsidén är ju förstås lysande. Man måste genom hela affären för att ta sig ut.
Redan halvtimman innan affären öppnar är det hyffsat många bilar på parkeringen. Många väljer att käka en liten frukost innan portarna slås upp i själva affären. Bra tänkt, det går åt en hel del energi för att orka handla. Affären är stor. Det finns mycket att titta på. Många många impulsköp. Sånt gillar en affärsman.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar