fredag 7 mars 2014

Fredagsmys



Kan väl inte påstå att det är den häftigaste varianten av fredagsmys. Men i mitt fall, just nu, är det förmodligen den bästa.
Jag är sjuk.
Doktorn har konstaterat att jag behöver stoppa i mig lite penicilin och lite andra medikamenter. Så får det bli. Vi börjar med en vecka sen får vi se.

Jag fortsätter att ligga på soffan fullt påklädd och frysa. Utanför är det visst vårvärme på gång. Kanske kan jag under morgondagen ge mig ut i trädgården en stund. En kort stund förstås. Annars tror sambon att jag är frisk och då kanske han vill ha hjälp med trädgårdsarbete. Så frisk är ju inte.
Nä nä, ni ska inte tro att jag simulerar. Jag är sjuk på riktigt. Det är inte för att slippa trädgårdspyssel. Jag lovar.

Ikväll ska jag sova till Lets dance, ett program jag gillar. Skulle gärna varit vaken hela programmet men så blir det naturligtvis inte.
Sen ska jag sova vidare till en spännande deckare (lyssnarbok).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar