söndag 16 mars 2014

Trött på vitt, inredning och styling



Orkar inte med detta tuggande om styling hit och dit. Det ena inredningsprogrammet efter det andra. Alla vill visa upp sina hem i både press och media. Inte nog med detta, allt skall ju vara vitt, vitt och åter vitt. Nu vill jag verkligen sätta lite färg på tillvaron. En färgklick gör mycket för trivsel och trevnad och berättar mycket om den som finns bakom.
Ett vacker och trivsamt hem ger en känsla med personlig prägel av de som bor där. 
Ett vackert hem är för mig ett hem där man känner sig välkommen. Där glädjen finns. Där människor är lyckliga.


Hade en gång en kollega vars livsstil var svart, alltid var klädd i svart. Jo då allt svart. Kläder till barnen köptes också i svart.
Inte nog med detta hennes hem var också inrett i svart så långt det bara gick. Gick varan att få i svart var detta det självklara valet. Om svart inte var tillgängligt så var alternativet vitt.
Tänker på henne ibland och undrar om det är likadant idag. Känns lite som en trevan efter sin egen identitet.

Nåja, nog om detta. Själv gillar jag färger.
Jag blir så glad av att se naturens härliga färgen som just nu håller på att vakna upp från sin vintervila.
Trädgårdarna som börjar fyllas av de underbaraste vårfärger, vitt, gult, blått och skir grönska. Inget kan vara underbarare just nu.
För mig speglar färg min aktuella sinnesstämning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar