måndag 10 mars 2014

utanför vårt sovrumsfönster







utanför vårt sovrumsfönster är nu vårbruket i full gång. Jag blir glad när jag hör traktorerna brumma här utanför. De påminner mig om att det är sant. Våren är verkligen här. 
Ja vårvärmen är inte att ta miste på. Inte mindre än 14 grader nu i tre dagar. Vad jag är lycklig, jag som också varit ledig idag. Kan det bli bättre. Nä, jag tror faktiskt inte det.
Jag får sån energi och arbetsglädje när det är så här himla fint. Jag har nog våren att tacka för att jag förutom pyssel i trädgården idag också fått putsat fem fönster och tvättat gardiner.
Sen har jag naturligtvis hunnit med att njuta en hel del också. Fika både i uterummet och te i trädgården.
Jag tror jag kan vänja mig vid att vara hemma på heltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar