torsdag 6 mars 2014

Jag fryser........



Känns inte bättre än att jag troligen drabbats av någon förkylningsåkomma. Kanske rent av en vårförkylning. Fast... det verkar ju långt till våren. Idag har det då verkligen inte varit någon föraning om vår. 
Kallt, ruggigt och dessutom riktigt kyliga vindar. Nää, våren låter nog vänta på sig trots allt. Jag som nästan lovat flera personer att nu minsann är våren på gång. På riktigt.
Hade jag verkligen fel??

Mitt huvud värker. Jag är trött och vill bara sova. Bara krypa ner långt in under duntäcket. Täcka näsan så jag knappt får luft. Brasan är igång och jag hör det härligt mysiga ljudet från en sprakande brasa. En brasa som jag vet ger så mycket underbar värme. Inte idag. Kylan har tagit ett ordentligt grepp om min kropp.
En stor stor kopp rykande hett te hjälper lite. Några värktabletter sen är det tid att sova igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar