lördag 22 mars 2014

Välkommen lördag




Ja, jag har faktiskt längtat efter lördag, eller sanningen är nog att jag längtat efter lite ledighet.
Nu är den här. 
Tyvärr fick jag igår ett riktigt ordentligt migränanfall. Så där så jag var tvungen ätt kräkas och huvudet kändes som det skulle sprängas.
Kallsvetten rann längs nacken när jag med möda tog tog hem från jobb.
Halvvägs hem var det bara att stanna bilen för att få lite frisk luft och så förstås kräkas lite.
Länge sen jag hade ett så stort anfall. Inte något jag önskar någon få uppleva.
Väl hemma var det bara att krypa ner i sängen och vänta på medicineringens smärtlindring. 
Det blev en lång stund i sängen. Runt lunch igår tog jag plats i sängen för att stiga upp först i morse vid åttasnåret.
Huvudvärken är borta men jag är fortfarande trött. Trött så in i bänken.

Det underbara vårvädret idag har hjälpt till att hålla mig ute en stund.
Gått runt lite stilla i trädgården och kollat runt hur långt träd och buskar kommit.

Bara på några få dagar har det hänt så ofantligt mycket. Knoppar som håller på att brista, gräset börjar bli grönt även i hästhagen, vilda som planterade vårblommor har nu på allvar intagit trädgården. Härligt!!

För min del är detta den absolut härligaste tiden på året.

Nu tänker jag nog ta mig en paus på soffan innan det blir dags för en liten, men ändock, promenad med hundarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar