fredag 14 mars 2014

Ett tuppmöte




Det är inte bara jag och sambon som tillbringar mycket av dagarna med möte.
Tror det även kan gälla för en del av våra husdjur. T.ex såg jag idag att de flesta av våra tuppar samlades på en solig plats i vår trädgård där de små -kacklade helt vänskapligt om något. Visst var det ett möte. 

Tuppmöte på hög nivå.
Ledande tuppen kacklade på mest hela tiden medan övriga stundtals kacklade men också var tysta och kanske lyssnade.
Kanske var det händelsen i hönshuset där en liten kyckling nyss sett dagens ljus. Nä nu tog jag visst i, dagens ljus är väl för mycket. Det måste vara hemskt mörkt där under mammas vinge.
Kanske var det så att faderskapet skulle utredas. Där får dom att göra det vill jag lova. Så många ägg och så många presumtiva fäder. Hur ska dom avgöra faderskapet tro?
Nåja allt fortlöpte utan blodvite och lugnet infann sig inom kort. Alla verkade överens.
Möte är alltid möte och jag måste hålla med om att man många gånger blir psykiskt trött och känner sig slut.
Så gjorde nog även tupparna för efter en stund la sig hela flocken i solen och vilade. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar