lördag 8 mars 2014

Internationella kvinnodagen.......


Ja, vad betyder det egentligen. Internationella kvinnodagen. 
Enligt min käre sambo betyder det visst att just denna dag får kvinnorna arbeta hur mycket som helst. Med betoning både på arbete och mycket.
Denna dag skall männen inte ta jobbet ifrån oss kvinnor.  Hmmm vad är det som han inte förstått?

Eftersom jag kände mig betydligt piggare och friskare idag var det precis som det skulle enligt honom. Kunde det bli bättre? Pigg, glad, strålande sol och nyinköpta vårblommor som bara längtade att få markkänning åh så var det ju det här med internationella kvinnodagen. Han skulle med varm hand överlämna denna arbetsuppgift till mig. Så blev det också.


Nu kanske ni tror att min sambo är en elak mansgris som ryter och domderar här hemma.
Så är det verkligen inte. Han är toppen. 


Jag planterade. 
Han städade upp efter mig. Satta in alla trädgårdsredskap jag dragit fram. Kastade skräp i komposten. Bar fram alla krukor. Tog in dem igen när jag ändrat mig och ville ha andra. 

Men förresten, det hade nog inget med internationella kvinnodagen att göra. Så går det alltid till här hemma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar