tisdag 6 oktober 2015

när saker bara försvinner


Vissa saker blir liksom en så där kära att man blir nästan lite galen när de gått förlorade på något sätt eller bara inte går att finna.
Så är förhållandet mellan mig och denna ljuvliga sommarflaska ( inte ömsesidigt)
En enkel flaska inhandlad för en liten liten peng på ett av de minst glamorösa varuhusen (Ö&B)
Men himmel som jag gillar den flaskan. Eller ska jag kanske säga gillade för flaskan är borta. 

Jag vet att jag  satt den i ett skåp.....men nu är det inte bättre än att jag glömt var. Har letat i alla skåp, lådor, skrymslen och vrår. Ingen blommig sommarsaftflaska står att finna.
Hur kan en flaska bara försvinna??

Nä, jag vet att den inte kan. Jag tror inte heller på spöke ( inte i detta avseende). Jag tror mer på ett klassiskt handhavarfel inkl. begynnande minnessvårigheter.

Jag tror också att en dag när jag inte längre behöver eller kanske rent av gillar flaskan mer så dyker den upp där jag minst anar. Tills dess fortsätter jag väl att leta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar