onsdag 28 oktober 2015

ofrivilligt tidig morgon


Klockan visar på 05 och här sitter jag vid datorn och bloggar.
Jag vet att det är på tok för tidigt att vara uppe och traska runt, men vad gör man. Det är inte det är jag har haft sömnsvårigheter utan mer att jag vaknade med ett ryck och började fundera. Funderade på en sak som jag möjligen kunde ha glömt i går, nämligen att stänga fönster och dörrar till vår föreningslokal??? kunde det nu vara så illa?
Men nä så var det naturligtvis inte. Vända sig om och fortsätta sova var det enda rätta.....
Men, det gick nu naturligtvis inte. Tanken ville inte släppa i mitt huvud. Det fanns nu bara en sak att göra, upp ur sängen på med kläderna, ta bilnycklarna och smyga förbi hundarna som ännu sov. Det blev en tidig, mycket tidig tur till Svedala.
Hur det var med fönstret...jo det var naturligtvis stängt.

Nåja, nu är jag här igen. Mannen sover och vet ingenting, hundarna har vaknat och det är lika bra att fixa lite frukost.

Förresten är det visst bilens dag idag. Det kanske jag kan fira med en påse Ahlgrens. Eller det är kanske andra bilar som menas??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar