söndag 18 oktober 2015

Seger för Lomax





Femtepris för Boss och seger för Lomax idag.
Man kan ju inte annat än vara nöjd. Så otroligt nöjd med Lomax. Han har verkligen gått från klarhet till klarhet på den ändå korta tid hos oss.
Det blev blommor, silverfat och så en liten slant med hem till Sverige.  Lätt att resa hem efter en så fin dag.

Tyvärr, tyvärr fanns inte min kamera med på just denna tävlingsdag. Jag som nästan inte åker till affären utan kamera. Den valdes bort igår eftersom jag tyckte vi hade så mycket att bära på denna dag. Långt från urlastning till boxarna. Så var ju Boss med och han kan vara besvärlig när han sätter den sidan till. I värsta fall kan det gå så illa att stackars hästskötaren får stå utomhus och hålla honom HELA tiden eftersom han VÄGRAR gå in i boxarna.
Med andra ord pållen bestämmer.
Jag lovar dock att om jag får tag på några tävlingsbilder kommer jag givetvis att lägga ut dem här.
Tills dess får det duga med blommor och tallrik.

I dag är det ny dag och nya insatser.
Heman Cross startar på Täby. Ett inte allt för lätt startfält att passera men med i loppet är han ju och ingen har segrat förrän de är i mål. Vi får alltså se hur det går.
Hästar är redan på plats och mannen sticker i väg med flyget imorgon bitti. Jag stannar hemma hos de andra djuren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar