fredag 30 oktober 2015

tankar vid spisen



Det blev lagat både brunkål och kålpudding idag. Känns ganska skönt att brunkålen nu är klar och snart finns på plats i frysen för att få komma upp igen på julafton.
Samtidigt har radion skvalat non stop önskemusik från radion Trelleborg. Radio Trelleborg har maraton sändning ända fram till klockan tio måndag förmiddag så det blir väl en hel del av gammal nostalig för oss är lite äldre.


Vid spisen har det varit varmt och stundtals svettigt. Det är inte undra på att tankarna flugit iväg till andra breddgrader.

 Att drömma sig tillbaka till semester är ju alltid mysigt.
Här på bilden, som för övrigt är från 2014 Turkiet, är det mannen som slappar i värmen. Jo, nu när jag tänker efter såg det visst ganska likt ut även idag.


Om  Martin haft en lika avslappnad dag som på bilden håller jag för osannolikt. Nä, det har nog vankats en hel dej jobb kan jag tänka mig.


Mannen tror kanske här att han är Don Jonson, men nä det fattas lite.


Så avslutar jag med en bild på ett av alla badmode som fanns att beskåda. 

Nu får jag sluta drömma och ge mig av ner till tvättstugan.
än är det inte dags för soffhäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar