fredag 23 oktober 2015

veckans sista arbetsdag


Fredag!
Vad skönt det känns att säga....Fredag!
Visst, ni kanske tycker att hela min vecka är fredag bara för att jag inte har något jobb, alltså avlönat jobb. Så är det INTE det kan jag garantera. Har väl sällan eller aldrig haft så mycket att bestyra.
Tänk bara att om ynka två månader har vi lille-julafton här.
Då ska det vara fejat och klart. Innan dess ska jag nog få tiden att gå.
Idag blir det att sitta framför datorn med föreningsarbete det mesta av dagen. Vilken tur då att det blåser näst intill storm därute så någon längtan ut på långpromenad finns inte just nu. Fredag brukar också betyda att det är dags för lite uppfräschning av bostaden. Får väl snacka lite med mannen.




Så är det ju det där med att det idag är internationella champagnedagen. Kanske nån av er ska ta er ett glas av denna ädla dryck, för min/vår del.....Nä jag hoppar över. Champgne tillhör inte mina favoritdrycker. Det får bli något mindre glamoröst

Till er alla....Härlig fredag på er!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar