torsdag 22 oktober 2015

Tomt i huvud och på blogg



Jag vet att jag slarvat med bloggen under några dagar. jag ska försöka bättring. Ibland är det dock så att varken tid, ork eller inspiration finns. Vad gör man då? Jo man får hoppa över bloggandet lite i väntan på nytändning.

Veckan har för min del gått åt till att med min förening delta på ett tredagars event .
Där det bland annat pratats om sömn och sömnsvårigheter.
Mycket intressant och det mesta kände vi igen oss i.


Nu är jag i vart fall här och skall som sagt försöka mobilisera lite skrivkraft.
Vi skriver idag 22 oktober och ännu har vi så här fina tomater i vårt uterum. Fantastiskt tycker jag. 
Mannen väljer nu att plocka in även gröna tomater som mognar snabbt i rumstemperatur. Annars har den mesta växtligheten gett vika. Naturen förbereder sig på höst/vinter. Det mesta av vår tomt täcks allt mer av löv. Stora löv, små löv, hårda löv och så inte att förglömma...kastanjer. Kastanjer kan väl vara både snyggt och mysigt men INTE när de är på marken. Det gäller för övrigt även kastanjebladen.

Mannen och jag ska nu krypa upp i soffan och kanske rent av ta oss en Power Nap.
Jag har lärt mig en del om detta fenomen dessa dagar.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar