onsdag 16 mars 2022

början på slutet




Jag har funderat. 
Det är nog dags att gå vidare. Kanske det innebär att jag skippar bloggen, åtminstone tills vidare.
Har tappat gnistan och glädjen att skriva dessa få rader varje dag.
Har bestämt att fortsätta månaden ut, sen får vi se.

Nu är det gjort!
Jag kan på heder och samveta intyga att de uppgifter skatteverket tagit fram för min räkning verkar stämma bra.
Min deklaration är nu inskickad, så några små kronor ramlar väl in på kontot under nästa månad.
Alltid skönt att slippa restskatt, även om nu återbäringen blir mycket ringa. Handlar om några få hundralappar, men alltid något.
Det är verkligen enkelt att deklarera numera.

Har sovit uselt den gångna natten. Drömmar och oro har försört min skönhetssömn. Det blir soffhäng idag. Naturligtvis en kortare stund med både pussel och bok blir det också.

En titt i min spegel nu på morgon ger på tal att mitt hår är blekt, färglöst och risigt. Skulle behöva lite uppigande färg. Kanske, kanske inte
Min mun är glad men mina armar är visst lite likt en aladåb på vissa ställen. Dallriga. Ett mindre gäddhäng kan det va.
Min midja kan beskrivas som volumniös.
Ja, vad ska jag göra åt detta? Inget, det får va som det är!
Men ett är bra.....mina fötter är alltid på jorden

Vad denna dag mer ska bjuda på är skrivande stund oklart.


Ett litet ordspråk: "Man har alltid tid till det man VILL göra "

1 kommentar:

  1. Oj
    Hur skall vi då få reda på alla hemligheter
    Roliga och tråkiga ?
    Martin

    SvaraRadera