lördag 5 mars 2022

Yes.....

Det finns en vinnare i bildgåtan. Nä, det finns nästan två. En har angivit den absolut korrekta titelt på föremålet. Därför går första priset till Jörgen!!!
Hurra, Hurra, Hurra!

Vad var bildgåtan då?


Jo, Yes Platinum handdiskmedel.
Gåtan var ganska lätt men rätta svaret är värt ett fint pris. Vad är priset då?
Jo, vinnaren får fri tillgång till ovan nämnda diskmedel vid diskning av egen disk hemma hos oss under ett år.. 

Tröstpriset går till Anna som endast får använda halva mängden.
Lycka till båda och välkommna till vårt kök.

Ny temadag idag. Denna gång är det ostbågen som fått en egen dag


Inte mitt favoritsnacks men ändå.
Det blir inga bågar hos oss idag/kväll. Vi är bjudna till grannen på spelkväll. Det ska bli trevligt. Alltid trevligt att umgås.

Igår kväll var barn och barnbarn och käkade lite middag hos oss. Vi serverade kalops, vilket jag tror och hoppas blev uppskattat. Till dessert blev det chokladpudding och till kaffet lite minisemla. Mätta och belåtna kunde vi sen krypa ner i våra respektive soffor och blunda. 

Min egen nattsömn har väl inte varit så god. Mycket svårt att somna trots både TV och pod i hörlurarna. Sent om sider somnade jag och klev inte ur sängen förrän vid halv tio i morse.

Idag fick jag mannen med på en liten loppisrunda i byn.
Några få saker blev inhandlade men det kan jag återkomma till imorgon.

Om man kikar ut genom våra fönster är det lite grått och aningen dyster denna dag. Inte så kallt men jag saknar solen,
Solen kanske kommer imorgon. Hoppas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar