fredag 4 mars 2022

Här igen.....

Ingen blogg i går. Nä, så kan det bli, men idag är jag åter här. Inte många som besökt min block så här långt denna vecka men det kanske är andra saker som är både intressantare och viktigare vilket jag med eftertryck kan hålla med om.

I går kväll fick jag detta pussel klart. Ja, så långt det nu gick


Tyvärr fattades tre bitar. Det är otroligt mycket svårare att lägga ett pussel om någon eller några bitar fattas men till slut fick jag ihop det så långt som gick. Nu får jag se när det blir dags för nästa pussel.


Det är en av mina favoritfrukters egna dag idag.....


Bananen!!

Naturligtvis finns ofta denna frukt i vår fruktskål.


Jag tror att tävlingsinstinkten bor hos de flesta. Även hos mig även om den är synnerligen begränsad.
Det tävlas i musik som i Mello, med geografisk inriktning som På spåret, Allmännbildning som i Alla mot Alla, Uthållighetstävlingar som Elitstyrkan, The Island, Robinson och många fler. Det tävlas i skönhet och partnerskap, det tävlas i matlagning och bakning. Ja, tag vad du vill så tror jag det tävlas.

Denna dag ska jag ägna mig åt lite matlagning inför kvällen då barn med familj eller familjefmedlem dyker upp på lite käk.
Det ska, efter önskemål, serveras kalops med tillbehör. Kanske blir det något sött till efterrätt/kaffet.

Tack från mej........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar