onsdag 30 mars 2022

Hur vi ser på saker kan göra skillnad



Jag tycker nog ändå att det mesta med mitt bloggande känns lite stickigt just nu. Inget flyt och ingen inspiration och framför allt inte så mycket feedback.

Till och med min frukost ser och känns tråkig och oinsprirande ut just nu.
Första frukosten har jag helt hoppat över. Ni vet den som bestod av två knäcke och en kopp te.
Numera går jag direkt på andra fukosten med en mjuk macka och en, kan även bli två, knäcke och ett glas juice.

Mina böcker läser jag inte, även om jag förvisso har många att välja mellan.
Mina favoritprogram på TV, till exempel "på spåret" ser jag inte längre.
Filmer har jag aldrig varit förtjust i.
Reser gör jag inte. Inte ens i fantasin, som det varken behövs pengar eller pass till.
Vad vill jag göra då? Ja, ett besök på museum vore kul. Länge sen sist. Gillar att spendera tid på Museer.
Kläder köper jag inga. Länge sen sist. Tidigare kunde jag utan svårigheter köpa två av varje bara för att jag ville. Senast jag köpte två var när jag köpte nya vinterskor. En till varje fot.

Det jag helst skulle vilja höra är att Ryssland dragit tillbaka sina trupper från och Ukraina och att det råder fred.

Nu blir inte allt som man vill och önskar men man kan välja att se det positivt ändå.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar