söndag 20 mars 2022

nu får jag ha deppat färdigt.....




För några dagar sedan tyckte jag att det räckte med inlägg på bloggen. Jag skulle sluta.
Känner mig faktiskt ännu lite som blomman på bilden. Trött, hängig, vinglig och utblommad.
Någon har hört av sig och tyckt jag ska fortsätta med bloggen. Jag gör ett försöök!
Nu har jag samlat lite nya krafter och hoppas att inspirationen snart på allvar ska infinna sig.
Idag blir det en liten bildgåta till er.


Vad är det jag har gömt här under satinlakanet? Inte mitt lakan men ändock ett fint satinlakan.
Frågan är så enkel att den inte ger något pris utan om du gissar fel eller inte gissar alls tas eventuella tidigare priser ifrån dig.

En Viking har besökt oss idag. Inte vilken viking som helst utan hunden Viking som ägs av mannens son med familj. Eller är det som det brukar va, hunden äger sin familj?


Denna soliga dag är det faktiskt vårdagjämningen. Vad betyder då det? Jo, att dag och natt är ungefär lika långa. Inträffar vid en bestämd tidpunkt vid olika klockslag på skilda ställen på jorden. Hos oss lär det vara idag klockan 15.33.23


Kollade status på vågen idag. Jo, då något hekto har visst försvunnit




Äntligen har vinterfettet försvunnit. Nu har jag vårrullar!

Ha en fortsatt fin söndag så hörs vi nog i veckan.


2 kommentarer:

  1. Ser ut som en av din 70 procents chocklad bit. Anna

    SvaraRadera
  2. Choklad är det som är gömt
    M

    SvaraRadera