söndag 6 mars 2022

I fäderns spår........

Tidig söndagsmorgon framför TV:n. Det är ju Vasaloppet. Vasaloppet är den enda sporthändelse (förutom galopp) som jag tittar på.
Mannen har stuckit iväg till hästarna för träning och jag har intagit TV-soffan med knäckemackor och en stor kopp te. Härlig början på dagen.

Som jag berättade igår var mannen och jag en loppistur i byn.
Detta är vad vi fick med oss hem denna gång.......



 Den här lilla keramikskålen kunde jag bara inte motstå. Har redan några fat och några skålar i samma stuk så den var en självklarhet. Älskar dessa.


Pussel har jag ju förvisso gått om redan men vem kan motstå ett billigt pussel även om motivet inte var så tilltalande.

Nu får pusslet ta plats på hyllan för icke lagda pussel i väntan på sin tid.

Hittade också ett lite sött bord som jag tyckte skulle passa hos oss



Mannen var av annan uppfattning och viflle inte plocka det med hem. Men, skam den som ger sig.
När mannen tittade på annat passade jag på att köpa.

Så var ju frågan var det skulle få plats......


Så här blev det. Här, vid fönstret i vardagsrummet får det stå. Det blir nog bra det här.

Mannen min säger ibland att jag nog inte är normal. Igår var en sådan dag enligt honom. Själv tyckte jag att jag var så normal att jag förväxlade mig med någon annan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar